Choroby psychiczne, które zagrażają mieszkańcom megamiast

Wideo: Chore metody leczenia - historia psychiatrii. Historia Bez Cenzury 2024, Czerwiec

Według wstępnych prognoz Światowej Organizacji Zdrowia, w 2020 r. Choroby psychiczne wśród mieszkańców wielkich metropolii wyjdą na wierzch w ogólnej strukturze wszystkich chorób. Najbardziej niebezpieczne są trzy diagnozy, które zagrażają populacji wielkich miast.

Megamiasta są uważane za agresywne środowisko dla zdrowia psychicznego ludności. W dużych miastach dominuje ogólnoświatowa konkurencja, ogólna rywalizacja, która niezmiennie generuje wobec siebie negatywne nastawienie. Wyczerpane są emocje, gdy na pierwszy plan wysuwają się wartości pragmatyczne. Jeśli dodamy do tego całkowity brak pieniędzy i czasu, ogromne patologie umysłowe są po prostu nieuniknione.

Pomimo tego, że megamiasta są zatłoczone, zjawisko samotności rozwija się u wielu osób. Mężczyzna czuje się samotny w tłumie. Na tym tle odsetek wszystkich form chorób psychicznych i stanów granicznych znacznie wzrasta.

Dzisiaj depresja jest uważana za chorobę, która zajmuje drugie miejsce pod względem liczby przyczyn niepełnosprawności i umieralności. Ponadto oficjalne statystyki znacznie różnią się od faktycznej liczby spraw. Ponad 50% pacjentów po prostu nie szuka pomocy medycznej. Samobójstwa na tle depresji zdarzają się dość często.

Mieszkańcy megamiast cierpią na poważną depresję samobójczą kilka razy częściej niż ludność miast i wsi na prowincji. Do 2020 r. Liczba chorych wzrośnie kilkakrotnie.

Zaburzenia lękowe to choroba, która zagraża mieszkańcom megamiast. Fobie, ataki paniki i fobie społeczne mogą towarzyszyć depresji lub być niezależnymi objawami zaburzeń lękowych. Te choroby psychiczne zagrażają mieszkańcom megamiast, ponieważ chroniczny stres jest niezmiennym partnerem życiowym w dużym mieście.

Schizofrenia w megamiastach jest dotknięta 5 razy częściej niż w prowincjach. Przewlekły stres, problemy finansowe, spożywanie alkoholu i narkotyki są głównymi czynnikami wyzwalającymi rozwój choroby.