Jak przetrwać ból fizyczny

Wideo: 💔👨‍🔬 JAK PRZETRWAĆ ROZSTANIE? NAUKOWE SPOSOBY NA ZŁAMANE SERCE I SoSpecial 2024, Lipiec

Ból fizyczny jest rozdzierający, przyciąga uwagę, nie pozwala myśleć o niczym innym, wyczerpuje człowieka. Chcę się go jak najszybciej pozbyć, więc ludzie natychmiast rzucają się do apteki po środki przeciwbólowe. Cierpienie można jednak wyeliminować na inne sposoby.

Na początek należy zauważyć, że ból jest tylko bodźcem fizjologicznym występującym w mózgu. To ostrzeżenie, że coś w ciele nie idzie tak, jak powinno. Oznacza to, że ból nie stanowi przeszkody w normalnym życiu, ale pomaga zasygnalizować, że należy podjąć działania w celu przywrócenia równowagi. Co więcej, ma on nie tylko podłoże fizyczne - zakłócenie tkanek lub podrażnienie, ale także psychiczne. Ten aspekt psychologiczny sprawia, że ​​ból jest tak nie do zniesienia. Człowiek natychmiast zaczyna wyobrażać sobie, jak jest chory, wszystkie okropności swojej sytuacji przemijają mu przed oczami, myśli, jak będzie żyć, co może pomnażać jego cierpienia i uczynić je nie do zniesienia. Jeśli nie myślisz za dużo, uspokój się, weź ból jako coś konkretnego i pomóż ciału, nie będzie on tak silny.

Proste techniki oparte na wiedzy psychologicznej pomogą również zmniejszyć dyskomfort. Na przykład, gdy odniesiesz obrażenia lub spowodujesz kolejne obrażenia, po prostu musisz się uspokoić i dokładnie zbadać dotknięty obszar. Ból ustąpi niemal natychmiast, ponieważ ludzki mózg wyolbrzymia przyczynę nieprzyjemnych wrażeń, zwiększając w ten sposób ból rany. Kiedy miejsce uszkodzenia jest widoczne, panika ustaje, a bolesne odczucia stopniowo maleją. To prawda, że ​​ta rada jest odpowiednia tylko w przypadku naprawdę małych obrażeń, ponieważ możesz stracić przytomność po pojawieniu się otwartego złamania, rany postrzałowej lub wielu łez tkanek.

Kofeina może zmniejszyć ból, więc po pierwszym dniu na siłowni, małym cięciu lub nieostrożnym upadku, musisz wypić trochę kawy. Okazuje się, że nie tylko orzeźwia po długim braku snu, ale także przywraca normalne wskaźniki psychiczne i fizyczne po stresie z powodu bólu.

Śmiej się i uśmiechaj więcej, pomimo wszystkich cierpień, których doświadczasz. Oczywiście trochę dziwne jest poszukiwanie powodu do śmiechu, gdy myśli są przywiązane tylko do bolącego miejsca na ciele, a ręce są wyciągane w celu przyjęcia kolejnej pigułki leku przeciwbólowego. Niemniej jednak śmiech zwiększa ilość endorfin we krwi i służą one jako naturalne środki przeciwbólowe. Na tej samej zasadzie seks dobrze pomaga.

Aby zmniejszyć ból, warto spojrzeć na coś straszniejszego: w ten sposób mózg przełącza się z jednego obiektu strachu na inny, a osoba rozumie, że w życiu jest więcej okropnych rzeczy, więc łatwiej jest odnosić się do jego problemów. Więc jeśli cierpisz na dyskomfort ciała, znajdź przerażające zdjęcia lub obejrzyj horror.

Warto przekonać się, że ból to nie tylko ból, ale dobry znak. Po treningu nieprzyjemne odczucia w ciele mogą być nawet przyjemne, a ból blizny oznacza, że ​​proces gojenia się powiódł. Ponadto, ponieważ często takie objawy służą jako ostrzeżenie o niebezpiecznych procesach w ciele, oznacza to, że powinny one być okazją do dbania o twoje ciało, wizyty u lekarza, rozpoczęcia sportu, przejścia na zdrowszą dietę.