Z jakich emocji wynikają choroby?

Z jakich emocji wynikają choroby?

Wideo: Tornado emocji czy oaza spokoju - o dziecięcych emocjach i zachowaniu w chorobie. 2024, Może

Gdyby każdy dzień był miękki i słoneczny, a każdego ranka budząc się, czuliśmy tylko te zapachy, które kochamy i tylko te dźwięki, które mogą zadowolić, być może musielibyśmy rzadziej odczuwać ból w ciele. W końcu od dawna wiadomo, że miłość i czułość, błogość i radość są w stanie uzdrawiać i czynić cuda. Gdyby nasze życie składało się tylko z takich emocji

Niestety znacznie częściej mamy do czynienia ze stresem.

Kierunek w medycynie, który bada związek między ludzkimi emocjami a chorobami, nazywa się psychosomatyką. Kierunek ten jest daleki od nowych, starożytnych greckich naukowców, arabskich lekarzy i filozofów pisanych o wpływie duszy (emocji) i ciała od niepamiętnych czasów. Ale, podobnie jak większość tego, czego nie można dotknąć, w przeszłości takie badania zostały uznane za nienaukowe i zorganizowano prześladowania przeciwko ich zwolennikom. Mimo to kontynuowano badania. Zwłaszcza na Zachodzie. Tacy naukowcy jak Z. Freud, C. Jung, R. Johnson, L. Hey, P. Anokhin, F. Berezin, K. Sudakov, V. Uspensky, Y. Zimmerman, N. Bekhterev wnieśli wielki wkład w psychosomatykę jako naukę., V. Topolyansky i inni.

Wiedząc, jakie emocje i reakcje psychiczne mogą prowadzić do konkretnej choroby, możesz spróbować uwolnić się od niej w „zarodku”, aby nie dać się wciągnąć w eliminację problemów przez nią spowodowanych.

Krótka lista chorób wywoływanych przez negatywne emocje

Złośliwość: wścieklizna, zapalenie migdałków, zapalenie pochwy, brodawki, nadmierne owłosienie, choroby skóry, zapalenie cewki moczowej, zakażenie dróg moczowych, jęczmień.

Zemsta / Wściekłość: ropień (ropień), zapalenie, zapalenie wątroby, choroby przenoszone drogą płciową, nieświeży oddech.

Żal / gorycz: astma u dzieci, choroba Alzheimera, choroba nerek - szczególnie u dzieci, infekcja wirusowa, opryszczka zwykła, cukrzyca, kamica żółciowa, wysokie ciśnienie krwi, niskie ciśnienie krwi, zapalenie sutka.

Lęk: migdałki, choroby układu oddechowego, choroby oczu, migdałki, zawroty głowy, choroby zębów, choroby skóry, wysokie ciśnienie krwi, niskie ciśnienie krwi, czyrak.

Tęsknota: alkoholizm, astma, zapalenie żołądka, hipoglikemia, jęczmień, cukrzyca, zakrzepica wieńcowa, wysokie ciśnienie krwi, niskie ciśnienie krwi.

Strach / Przerażenie: niepłodność, spontaniczna aborcja, bezsenność, niedokrwistość, wzdęcia, procesy zapalne, ataki astmy, migreny, choroby żołądka, otyłość, impotencja, choroby skóry, zakrzepica wieńcowa, zapalenie wyrostka sutkowego, łysienie, rak, drgawki, nudności, moczenie, zgaga wrzód żołądka lub wrzód dwunastnicy.

Rozpacz: stwardnienie zanikowe boczne, choroba Alzheimera, bielactwo, przepuklina, choroby kości, narkolepsja, rozedma płuc.

Urazy: hemoroidy, nadwaga, zapalenie stawów, zgorzel, choroby oczu, przepuklina, kamica żółciowa, torbiele, obwisłe rysy, rak, reumatyzm, zgrubienia guzkowe.

Gniew: choroba Addisona, toczeń rumieniowaty, zapalenie wątroby, tarczyca, depresja, nadgarstek, impotencja, kandydoza, zapalenie spojówek, otyłość, dna moczanowa, kamienie nerkowe, czyraki, wyprysk.