7 oznak, że zakupy to nie lekarstwo, ale choroba

Wideo: 7 Wczesnych Objawy Niewydolności Nerek - Dobrze Je Znać 2024, Może

Współczesne społeczeństwo prowokuje kobiety do ciągłych zakupów. Dzięki plakatom reklamowym powiedz, oto czego potrzebujesz! W telewizji krzyczą „Kup!” Ale co motywuje nas do ciągłego robienia zakupów i dokąd idą zarobione pieniądze?

1. Nieotwarte opakowania. Celowo przymierzyłeś i wybrałeś dokonane zakupy, a kiedy wróciłeś do domu, nie wyjmując go z torby, wkładasz go do szafy.

2. Nieracjonalne zakupy. Jeśli kupisz siódmą parę butów, a pięć podobnych już istnieje - to pewny znak zakupoholizmu.

3. Relaks. Jeśli się z kimś pokłócisz, idź prosto do sklepu, bo tam czujesz się znacznie lepiej.

4. Adrenalina. Kiedy kupujesz rzeczy, czujesz przypływ energii.

5. Zakupy to tajemnica. Nie rozmawiasz ze swoimi bliskimi, że kochasz zakupy i ukrywasz wszystko, co dostajesz.

6. Zapomniałem karty kredytowej. Jeśli nagle zapomnisz karty kredytowej, zaczniesz się bardzo denerwować, a nagle w sklepie polubisz miłą drobiazg, ale nie ma pieniędzy.

7. Poczucie winy. Idąc na zakupy, wydaje ci się, że robisz coś zabronionego, a po tym mogą wystąpić kłopoty. Jeśli przynajmniej w czterech punktach znajdziesz dopasowanie, to jesteś zakupoholiczką.

Jak pozbyć się tego uzależnienia?

• Postaraj się znaleźć hobby, które odciągnie Cię od zakupów.

• Śledź siebie i określ, co prowadzi Cię do zakupów. Może to być stan emocjonalny lub wydarzenie.

• Ustaw zasadę, że pójdziesz do sklepu na wypadek, gdybyś musiał kupić konkretny przedmiot i wziąć pieniądze za dokładnie jeden zakup.

• Uzyskaj pomoc. Poproś znajomych lub bliskich Ci o kontrolę. Dzięki wsparciu możesz uwierzyć w siebie.