Jak pozbyć się bólu w duszy

Wideo: MIGRENA - jak leczyć napięciowe bóle skroni własnymi dłońmi ? 2024, Może

Ból serca może złamać nawet bardzo uporczywą osobę. Zawsze idzie w parze z wielkim nieszczęściem. Antybiotyki i środki przeciwbólowe nie pomogą. Ból psychiczny może zmienić zdrowego człowieka w „warzywo”. Czy można pokonać ból serca?

Będziesz potrzebować

• - wiara w siebie;

• - pomoc krewnych i przyjaciół;

• - chęć życia.

Jeśli ktoś z twojej rodziny nagle umarł lub ukochana osoba cię zdradziła, wydaje się, że życie się skończyło. Jesteś przytłoczony silnym bólem psychicznym. Niektórzy próbują zagłuszyć go alkoholem lub środkami uspokajającymi, ale jest to zasadniczo niewłaściwe podejście. Tylko inne silne uczucie może poradzić sobie z potężnym doświadczeniem emocjonalnym.

Istnieje wiele przypadków, w których człowiek, który przeżył ból utraty, przypomina narodziny na nowo. Po utracie dziecka kobieta zaczyna aktywnie angażować się w działalność charytatywną. Daje swoje niewykorzystane ciepło sierotom i niepełnosprawnym. I stopniowo, z bladego, złamanego serca cienia, zamienia się w silną osobę, zainspirowaną ideą miłosierdzia.

Jeśli spotka cię nieszczęście, nie bądź sam. Istnieje wiele organizacji publicznych, w których zawsze będziesz wspierać osoby, które same doświadczyły tego samego nieszczęścia. Zawiadomienie, wsparcie, nie żałuj.

Unikaj ludzi, którzy będą ci współczuć. Szkoda nie pomoże pozbyć się bólu serca. Nie stanowi zachęty do zmiany sytuacji, ale konstruktywne wsparcie posłuży jako odskocznia do przezwyciężenia kryzysu.

Nie pozostań bezczynny przez minutę. Ludzie często mówią z potępieniem: „Od śmierci męża minęło dziewięć dni, a ona już pracuje, jakby nic się nie wydarzyło”. Nawiasem mówiąc, jest to bardzo skuteczny mechanizm ochrony psychiki przed konsekwencjami smutku. Osoba znajduje ukojenie w działaniu, odwracając uwagę od smutnych myśli, przynajmniej przez krótki czas.

Ale najważniejszą rzeczą, która pomoże ci pokonać ból serca, jest wiara. Uwierz w to, w co chcesz wierzyć. Uwierz w to, co pomaga ci przetrwać. Jeśli jesteś chrześcijaninem, wierz, że twój ukochany jest w lepszym świecie, że jego dusza będzie żyła wiecznie, a pewnego dnia na pewno się spotkasz. Jeśli jesteście buddystami, wierzcie, że dusza waszej ukochanej powróci na ziemię w waszym nienarodzonym dziecku.

Nie trać wiary przez minutę, a pewnego dnia, budząc się rano, zobaczysz, jak słońce świeci jasno i jak piękny jest ten świat.

Przydatna rada

Zabroń się obwiniania siebie za to, co się stało. Słowa „to dla mnie kara niebiańska”, „w życiu nie ma szczęścia”, „nie jest dla mnie przeznaczeniem żyć dobrze”, nie wymawiaj. Jeśli nie możesz zmienić tych ustawień dla innych, lepiej całkowicie uwolnij swój umysł od myśli. Ale w żadnym wypadku nie pozwól sobie myśleć w ten sposób, w przeciwnym razie nawet eksperci nie będą w stanie ci pomóc.