Jak pozbyć się psychozy

Wideo: Czym są urojenia? W jakich chorobach występują? Dr med. Maciej Klimarczyk- psychiatra 2024, Może

Psychoza to różnorodne zaburzenia psychiczne, którym towarzyszą halucynacje, urojenia, głębokie i ostre wahania nastroju, niekontrolowane pobudzenie lub głęboka depresja. Obecnie istnieje ogromna liczba leków, które mogą selektywnie oddziaływać na niektóre rodzaje i grupy psychoz. Najbardziej niezawodną i skuteczną metodą leczenia jest leczenie psychozy lekami, oparte na indywidualnym podejściu do każdego pacjenta, z uwzględnieniem płci, wieku i obecności innych chorób.

Jeśli lekarz uzna, że ​​konieczne jest leczenie w specjalistycznym szpitalu, nie należy odmawiać, chociaż szpital psychiatryczny nie jest najlepszym miejscem do spędzania czasu. Tak więc powrót do zdrowia nastąpi szybciej, ponieważ tylko pod ścisłym nadzorem można przeprowadzić właściwe leczenie, bez którego nie można zatrzymać psychozy.

Po wypisie ze szpitala z reguły zaleca się leczenie podtrzymujące, którego również nie należy odmawiać, aby uniknąć nawrotu.

Jeśli można odwiedzić psychoterapeutę, będzie to dobra pomoc w walce z chorobą. Połączenie terapii farmakologicznej z psychoterapią daje maksymalny efekt.

Niedopuszczalne jest ukrycie swojego stanu przed krewnymi i krewnymi, wsparcie rodziny w tym okresie jest bardzo konieczne, a im wcześniej rodzina weźmie udział w leczeniu, tym większe są szanse na wyzdrowienie.

Po wypisie ze szpitala muszę powiedzieć stanowcze „nie” alkoholowi i narkotykom - jest to najkrótszy sposób na pobyt w szpitalnym łóżku z nawrotem psychozy. Pomogą w tym krewni i przyjaciele, którzy nie zostawili cię w najgorszym czasie.

Aby szybko wrócić do pracy, musisz przywrócić nieco zmniejszoną koncentrację uwagi i pamięci. Rozwijaj swoje umiejętności, czytaj, ucz się poezji, rozwiązuj krzyżówki. Konieczne jest również leczenie choroby, która spowodowała psychozę. Bądź szczery ze swoim lekarzem, tylko zaufanie między lekarzem a pacjentem umożliwia uzdrowienie.

Zwróć uwagę

Należy powiedzieć, że psychoza rozwija się z wielu powodów: związanych z wiekiem zmian w naczyniach krwionośnych, nadciśnieniu, padaczce, uzależnieniu od alkoholu i narkotyków, z niektórymi infekcjami, a także z powodu objawów schizofrenii. Taka diagnoza może być postawiona tylko przez psychiatrę, nie warto, a tym bardziej, aby spróbować zdiagnozować psychozę.

Przydatna rada

Niestety w naszym społeczeństwie osoby leczone w szpitalach psychiatrycznych są oznaczone jako „kretyn”, „nienormalny” itp. Wiedząc o tym, pacjent może odczuwać wstyd. Oto kilka sugestii. Na przykład, jeśli Twoi znajomi widzieli, że wchodzisz do szpitala psychiatrycznego, nie zaprzeczaj temu i powiedz, że skonsultowałeś się w sprawie warunków „cyganerii” - nerwicy, depresji lub utraty siły. Teraz jest modne. Nie mów też wszystkim, co faktycznie przesłałeś i gdzie byłeś leczony.