Jak nie bać się lekarzy

Jak nie bać się lekarzy

Wideo: Koronawirus a wizyta u lekarza - przekładać terminy? (36,6) 2024, Lipiec

Strach przed lekarzami jest jedną z typowych fobii naszych czasów. Powody są bardzo różne: ktoś z dzieciństwa boi się bólu, ktoś po prostu czuje się nieswojo od medycznych zapachów i sterylnych białych szat. Ale irracjonalne horrory można pokonać, jeśli mądrze jest z nimi pracować. Korzystanie z usług lekarzy jest po prostu konieczne.

Powody strachu

Przynajmniej jedna trzecia osób odczuwa niewielki lęk przed lekarzami, który uniemożliwia poddanie się badaniom w odpowiednim czasie lub szukanie leczenia. Są to dane zwane psychologami, którzy badali problem.

Nie można tego nazwać dziwnym, ponieważ ostatnio błędy medyczne stały się coraz częstszą przyczyną wiadomości lub doniesień prasowych. W ogóle nie można powiedzieć, że sprawy rzeczywiście stały się częstsze, ale wręcz przeciwnie. Medycyna poczyniła ogromny postęp, dziś leczy choroby, które w niedawnej przeszłości były uważane za wyrok śmierci. Ale wystarczy jeden przypadek, aby w mojej głowie pojawił się strach: co się stanie, jeśli mi się to przydarzy? Powinieneś zdawać sobie sprawę, że ten strach jest tak samo nieuzasadniony, jak panika w momencie przekraczania pasa drogowego. Tak, wypadki się zdarzają, ale jeśli rozejrzysz się i będziesz przestrzegać zasad ruchu drogowego, ryzykujesz bardzo mało. Tak samo jest z lekarzami.

Jak radzić sobie ze strachem

Dla niektórych przyczyną strachu jest ból. Jest to szczególnie powszechne w przypadku dentystów. Być może miałeś nieprzyjemne doświadczenie i podświadomie boisz się je powtórzyć. Ale aby poradzić sobie z takim strachem, musisz zawsze bezwzględnie stosować znieczulenie. Obecnie istnieje bardzo niewiele dziedzin medycyny, w których nie można zastosować znieczulenia, i są one niezwykle rzadkie.