Jak zagłuszyć ból serca

Wideo: Posłuchajcie przypowieści o siewcy (Mt 13, 18-23) 2024, Może

Kiedy odczuwasz ból fizyczny, rozwiązanie jest oczywiste - idziesz do lekarza, który przepisuje ci niezbędne leczenie, a dyskomfort ustępuje. Znacznie trudniejszy jest przypadek bólu psychicznego. Ludzie rzadko zwracają się do psychoterapeuty w chwilach rozpaczy i coraz częściej próbują zagłuszyć własne doświadczenia.

Większość ludzi próbuje zagłuszyć udrękę psychiczną alkoholem. Może to pomóc, jeśli spędzisz jeden wieczór z najlepszym przyjacielem, popijając wino i omawiając swój problem. Następnego ranka, po szczerych rozmowach, powinieneś poczuć się lepiej. Jeśli jednak regularnie przeprowadzasz takie „leczenie”, do twojego problemu zostanie dodany jeszcze jeden problem - problem alkoholizmu.

Uprawiać sport. Podczas zajęć produkowany jest endorfin - hormon radości, a rytmiczne powtarzalne działania pomagają odwrócić uwagę od doświadczeń. Ponadto po regularnym treningu twoja figura poprawi się, co również poprawi ci humor.

Zmień ustawienie. Weź urlop i udaj się do ośrodka, w którym od dawna marzyłeś. Jeśli nie masz takiej okazji - idź na weekend do innego miasta. Zrób wszystko, aby uzyskać nowe doświadczenia, które zagłuszą ból serca i odwrócą uwagę.

Idź na całość do pracy. Zapraszam do nowych projektów, pozostając po zakończeniu dnia roboczego. Jeśli to ci nie wystarczy, znajdź hobby. Modele statków klejących, haftować. Jeśli jesteś ciągle zajęty, nie będziesz miał czasu na przemyślenie swoich problemów.

Wiele osób znajduje ukojenie w religii i praktykach duchowych. Jeśli nigdy się w to nie zagłębiłeś, spróbuj przeczytać Biblię. Buddyzm, z systemem rezygnacji z pragnień, pomoże ci także spojrzeć na swój problem od nowa. Joga, medytacja - wszystko to pomoże oczyścić umysł z doświadczeń.

Poznawaj nowych ludzi. Jeśli wiesz, że w twoim mieście jest klub hodowców psów, kinomanów, fanów detektywów Darii Dontsovej, a interesuje Cię ten temat - zapraszamy na spotkanie. Częściej też wybieraj koncerty, wystawy i inne wydarzenia odbywające się w Twoim mieście.

Przydatna rada

Podczas radzenia sobie z bólem psychicznym pamiętaj, że psychologowie zalecają nie zagłuszanie go, ale przetrwanie, cierpienie i płacz. Dopiero potem poczujesz się gotowy do życia.