Do czego prowadzi strach przed chorobą?

Do czego prowadzi strach przed chorobą?

Wideo: Nerwica lękowa - lęk uogólniony. Dr med. Maciej Klimarczyk - psychiatra 2024, Może

Strach przed chorobą nazywa się hipochondriami. Podobnie jak wiele innych fobii, strach ten może budzić poważne obawy zarówno u osób cierpiących na niego, jak i dla bliskich. Jednak hipochondria mają także inne, bardziej niebezpieczne konsekwencje.

Co oznacza strach przed zachorowaniem

Hipochondria mogą poważnie osłabić ludzką psychikę, szczególnie jeśli fobia przeszła w ciężki stan. Ciągły strach powoduje stres, a to z kolei podważa zdrowie. Im więcej osób myśli o ryzyku zachorowania, tym słabszy staje się ich układ nerwowy. Dlatego hipochondria wymagają szybkiego, a co najważniejsze, profesjonalnego leczenia.

Cierpią także bliscy ludzie. Narażenie na fobie może powodować konflikty, które tylko zwiększają stres. Jeśli hipochondriak pozostanie sam, źle zrozumiany i odrzucony, szkodzi to jego zdrowiu.

Niestety osoby cierpiące na tę fobię często rozwijają prawdziwe choroby. Jest to efekt czysto psychologiczny: jeśli hipochondriak bardzo boi się objawów, takich jak wysoka gorączka lub niskie ciśnienie krwi, mogą wkrótce pojawić się w rzeczywistości. Nie oznacza to, że dana osoba naprawdę zapada na poważną chorobę, tylko jego ciało reaguje w ten sposób na stres. Im częściej pojawiają się „wyimaginowane” objawy, tym większe ryzyko, że będą one miały zły wpływ na zdrowie.