Depresja maniakalna: objawy, leczenie

Wideo: Choroba afektywna dwubiegunowa (CHAD) 2024, Może

Depresja maniakalna jest pogwałceniem ludzkiej psychiki, która występuje na tle okresowych stanów psycho-emocjonalnych, takich jak niski nastrój i zbyt podekscytowany nastrój.

Przyczyny rozwoju

Ten typ depresji jest uważany za chorobę genetyczną, czyli predyspozycję, którą można odziedziczyć. Ale warto zwrócić uwagę na fakt, że jest to po prostu predyspozycja do tego, a to nie znaczy, że osoba musi koniecznie ją skrzywdzić. Wszystko zależy od środowiska, w którym dana osoba się znajduje.

Objawy psychozy maniakalno-depresyjnej

Często choroba objawia się u osób, które osiągnęły wiek trzydziestu lat. W takim przypadku choroba rozwija się powoli. Często sam człowiek i jego bliscy zauważają to dopiero po chwili. Przede wszystkim zmienia się tło psychoemocjonalne, staje się niestabilne. Osoba jest zwykle w depresji, a następnie ma nadmiernie podekscytowany nastrój. Co więcej, zły nastrój dominuje częściej i dłużej niż dobry. Ten stan trwa od sześciu miesięcy do kilku lat. Ale jeśli dolegliwość zostanie wykryta na czas i dana osoba otrzyma pomoc w odpowiednim czasie, łatwiej będzie mu odłożyć ten okres. Jeśli dana osoba nie otrzyma pomocy na czas, choroba może przerodzić się w psychozę depresyjną.

Fazy ​​choroby

Ta choroba ma kilka faz, ale większość z nich przebiega w depresji.

Pierwsza faza Człowiek ma prawie cały czas depresyjny nastrój i towarzyszy mu szybkie zmęczenie, osłabienie i brak apetytu.

Druga faza Osoba jest stale w stanie zahamowania, podczas gdy jego reakcja psychiczna i fizyczna jest zmniejszona. Wygląda na śpiącego i praktycznie nie dba o wszystko.

Trzecia faza Pojawia się inteligentne opóźnienie. Osoba nie może koncentrować się na żadnym obiekcie, na przykład na pracy przy komputerze, pisaniu, czytaniu itp. Również znacznie zmniejszona wydajność.

W tym stanie myśli kierowane są w kierunku negatywnym. Czuje we wszystkim swoją winę, nawet jeśli nie jest z niczym związany i stale mówi o niezadowoleniu z siebie.

Leczenie depresji

Zespół maniakalno-depresyjny wymaga pilnego leczenia, a im szybciej, tym lepiej. Leczenie może przeprowadzić tylko specjalista. Odbywa się to w kilku etapach. Indywidualnie dla każdej osoby dobierane są leki, w zależności od złożoności choroby.