Jak szybko poradzić sobie z atakiem paniki

Wideo: 10 sposobów, by POMÓC W ATAKU PANIKI 2024, Lipiec

Wiele osób w pewnym momencie życia staje w obliczu nieprzyjemnego zjawiska - ataku paniki. Pierwszą rzeczą do zrozumienia jest to, że atak paniki nie jest chorobą i nie zagraża życiu.

Podczas pracy ze specjalistą z atakami paniki możesz nauczyć się radzić sobie w kilku sesjach. Artykuł omówi, jakie działania należy podjąć, aby usunąć nieprzyjemne objawy ataku paniki podczas jego manifestacji.

Niektórzy uważają ataki paniki za objawy jakiejś choroby psychicznej lub fizycznej. Ale najczęściej jest to stały odruch warunkowy. Osoba doświadczyła silnego strachu w jakiejś sytuacji i dzięki temu nauczył się bać. Jego ciało nauczyło się wytwarzać adrenalinę jak sygnał. I właśnie z powodu adrenaliny doświadczamy nieprzyjemnych dla nas objawów. Moje serce bije (nawiasem mówiąc, to bardzo dobrze, że bije), moje ręce pocą się, moje ciało bije, jestem chory, żołądek się ściska i inne objawy.

Wstępne przygotowanie polega na zrozumieniu, jakie działania wykonasz w przypadku ataku paniki. Napisz scenariusz działań na ulotce. O tym poniżej. W czasie ataku paniki musisz wykonać kilka prostych ćwiczeń

Oddychaj i relaksuj.

Co dziwne, w przypadku ataku musisz się zrelaksować i zwrócić uwagę. Kiedy rozluźniamy mięśnie i zaczynamy oddychać równomiernie, mózg odbiera sygnał - wszystko jest w porządku. I stabilizuje system, który uwalnia adrenalinę. Adrenalina przestaje aktywnie wchodzić do organizmu i zaczynamy czuć się spokojniej. Relaks jest łatwy, nawet w stanie lęku.

Konieczne jest obciążenie wszystkich mięśni ciała, twarzy, nóg, stóp i dłoni, mięśni rąk, brzucha, kapłanów. Utrzymaj napięcie przez 5 zliczeń. A następnie rozluźnij je, poczuj relaksację każdej części ciała. Wykonaj to ćwiczenie 10 razy.

Następnie skup się na rozluźnieniu każdej części ciała, od czubków palców u stóp aż po czubek głowy. Obserwuj i rozluźniaj palce u stóp, stóp, łydek, bioder, podbrzusza, ramion, ramion, mięśni szyi, twarzy. Poczuj się zrelaksowany. I jeszcze raz, aby zeskanować ciało - czy wszystko jest zrelaksowane?

Skoncentruj się na oddychaniu.

Wykonaj proste ćwiczenie oddechowe - wdech w 3 polach, wstrzymaj oddech w 2 polach, wydech w 3 polach, wstrzymaj oddech w 2 polach. Aby rozpocząć, 2-3 minuty i zwiększ do 10 minut.

Następnie napisz skrypt akcji na kartce papieru.

Może to być: napięcie i rozluźnienie mięśni, rozluźnienie mięśni z koncentracją, spokojne oddychanie.

Trzymaj skrypt gdzieś pod ręką, aby w razie potrzeby móc się do niego zbliżyć.

Same ćwiczenia pomagają zmniejszyć ataki paniki.

A jednak to tylko część pracy. Jak już wspomniano powyżej, lepiej skontaktować się z psychologiem i poradzić sobie z tym raz na zawsze.