Co to jest przemijające zaburzenie osobowości?

Co to jest przemijające zaburzenie osobowości?

Wideo: Schizotypowe zaburzenie osobowości 2024, Czerwiec

TRL jest krótkotrwałym zaburzeniem psychicznym. Charakteryzuje się niedopasowaniem w strukturze osobowości - głównie wśród młodzieży lub młodzieży. Choroba występuje z wielu powodów, po których wyeliminowaniu poprawia się stan.

Pojęcie i objawy

Zaburzenie osobowości (zaburzenie psychiczne) jest przejawem trendów behawioralnych charakteryzujących się ostrym odchyleniem od przyjętych norm z powodu zniekształconego postrzegania obiektywnej rzeczywistości. Przemijające zaburzenie osobowości - TRL - jest zaburzeniem psychicznym wynikającym z poważnych wstrząsów moralnych lub stresu. TRL nie prowadzi do powstania trwałej patologii osobowości, tj. Nie jest to poważna choroba psychiczna i nie prowadzi do trwałych zmian w postrzeganiu i świadomości.

Przejściowe zaburzenie osobowości zależy od czasu trwania charakterystycznych objawów od 1 dnia do 1 miesiąca. Jeśli objawy utrzymują się dłużej niż miesiąc, wówczas następuje diagnoza poważniejszego zaburzenia psychicznego, takiego jak schizofrenia. Główne objawy przemijającego zaburzenia to: utrata orientacji w czasie i przestrzeni, omamy, majaczenie, upośledzenie mowy (dezorganizacja mowy), zachowanie katatoniczne (niezorganizowane, nieodpowiednie), w niektórych przypadkach stupor katatoniczny. Zwykle jeden z powyższych objawów objawia się i nie wszystkie jednocześnie. W przypadku objawów trwających miesiąc ostra psychoza trwa zwykle nie dłużej niż 1 lub 2 tygodnie, a następnie następuje objawowe osłabienie.