Jak rozpoznać psychosomatykę?

Jak rozpoznać psychosomatykę?

Wideo: Psychosomatyczne objawy stresu i leczenie stresu 2024, Może

Ciało ludzkie jest doskonale skoordynowanym mechanizmem dostosowanym do wyjątkowego zdrowia. Zasady fizyczne i mentalne współpracują ze sobą, a jeśli istnieje jakaś wewnętrzna awaria na poziomie psychiki, przejawi się poprzez ból i chorobę.

Krótkotrwałe zawroty głowy lub regularny ból głowy, problemy trawienne, bolące nogi, wszelkie inne bolesne dyskomfort w ciele to pewne sygnały psychosomatyczne. Z naukowego punktu widzenia zwyczajowo wyróżnia się szereg stanów patologicznych, na przykład wrzód lub astmę oskrzelową, odnosząc je do chorób psychosomatycznych. Jest to tak zwana „klasyczna siódemka chorób psychosomatycznych”. Jednak teraz ta lista szybko się powiększa, wiodący eksperci w tej dziedzinie coraz bardziej skłaniają się ku poglądowi, że każda patologia może być psychosomatyczna.

Jak zrozumieć przyczynę patologii psychosomatycznej

Następujące punkty mogą być kamieniem węgielnym zespołu bólowego lub rozwijającej się choroby:

1. problemy w sferze emocjonalnej, które często są ściśle związane z rodzajem układu nerwowego; cholerycy i melancholicy są bardziej podatni na rozwój psychosomatyki;

2. konflikty międzyludzkie, tłumione kompleksy, wewnętrzna nierównowaga;

3. problemy z samooceną, na przykład niskie poczucie własnej wartości, samoocena; pewien rodzaj charakteru, styl rodzicielski i związek z rodzicami, klanem jako całością;

4. obawy;

5. ekspozycja na czynniki zewnętrzne, stres;

6. niektóre choroby psychiczne i pogranicza; bardzo często, wraz z depresją, osoba ma problemy natury psychosomatycznej;

7. niewydane i nie doświadczone sytuacje z przeszłości; śmierć bliskiego krewnego, utrata biznesu, trauma dzieci są dobrą podstawą do rozwoju chorób psychosomatycznych.

Lista powodów może być kontynuowana przez długi czas. Jednak ważne jest, aby wyjaśnić jedną rzecz dla siebie - psychosomatyka występuje, gdy psychika jest wyczerpana i próbuje przekazać osobie informacje o jej stanie, problemach wewnętrznych i nierozwiązanych problemach.

Aby zrozumieć, dlaczego boli żołądek lub inny narząd, z powodu których występują awarie w systemach ciała, musisz zrozumieć, za co odpowiada ta lub inna część ciała. Problemy z trawieniem - niezdolność do „uczenia się”, „trawienia” obecnej sytuacji życiowej, niektóre pytania i problemy. Jeśli wystąpią zaparcia, oznacza to niechęć do „obniżenia” dowolnej sytuacji. Wątroba boli - nadmierna ilość niezrealizowanych pomysłów i pomysłów. Problemy z trzustką - samoocena i brak siły, zasoby wewnętrzne do osiągnięcia celów. Ból głowy - zwiększona koncentracja na trudnościach, niechęć do myślenia i szukania rozwiązań problemów. Patologie układu mięśniowo-szkieletowego są często związane z wewnętrznymi lub narzuconymi zakazami ruchu: „Nie mogę iść”, „Nie mogę tego zrobić”, „Nie mam prawa tego robić”. Gwałtowny spadek widzenia i chorób oczu to chęć porzucenia rzeczywistości, a nie zobaczenia, co się dzieje. Poprzez logiczne rozumowanie można znaleźć przyczynę choroby dowolnego narządu, działu ciała.