Jak nazywa się choroba, gdy człowiek cały czas leży

Jak nazywa się choroba, gdy człowiek cały czas leży

Wideo: Czy można być lekarzem jeśli ma się chorobę psychiczną? - Odpowiadam na pytania o pracę lekarza 2024, Może

Patologiczne oszustwo - tak psychologowie nazywają stan osoby, która często kłamie. Patologiczny kłamca różni się od zwykłego kłamcy tym, że jest pewny prawdziwości tego, co zostało powiedziane, a jednocześnie jest przyzwyczajony do tej roli.

Co to jest patologiczne oszustwo?

W literaturze medycznej i psychologicznej termin „oszustwo patologiczne” został opisany na początku XX wieku. Ingoda, takie odchylenie mentalne nazywa się „mitomanią” (termin został wyznaczony przez francuskiego psychologa Ernesta Dupre'a) lub „syndromem Munchausena”.

Dla zwykłego człowieka kłamstwo jest celowo zadeklarowanym stwierdzeniem, które nie jest prawdziwe. Ale bez względu na to, jak dziwnie to może brzmieć, patologiczny kłamca kłamie bez powodu, po prostu tak. Zwykle łatwo jest odkryć nieprawdę, ale nie przeszkadza to kłamcy, ponieważ jest on głęboko przekonany o prawdziwości powiedzianych informacji.

Patologiczne kłamstwa należy rozpatrywać raczej jako element podstawowego zaburzenia osobowości psychicznej niż osobnej choroby. Należy zauważyć, że zaburzenie to jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów we współczesnym świecie psychologii.

Powody odrzucenia.

Większość naukowców zgadza się, że ten typ osobowości powstaje w wyniku choroby psychicznej lub wyjątkowo niskiej samooceny. Często patologiczny kłamca próbuje zrobić wrażenie na innych, ale jest zbyt przyzwyczajony do roli.

Często podobny zespół występuje u osób, które doznały urazu psychicznego w dzieciństwie. Oto kilka możliwych przyczyn powstawania mitomanii w wieku dorosłym: problemy w komunikowaniu się z płcią przeciwną, brak uwagi rodziców, ciągła krytyka ze strony innych ludzi, nieodwzajemniona miłość itp.

Dość często takie zaburzenie występuje już w świadomym wieku w wyniku urazowego uszkodzenia mózgu.