Dlaczego mówią, że wszystkie choroby nerwowe

Wideo: Objawy choroby psychicznej 2024, Może

Czasami można usłyszeć wyrażenie „Wszystkie choroby nerwowe”, ale trudno sobie wyobrazić, jak to się dzieje. Rzeczywiście najczęściej choroby wywołują wirusy, bakterie, a nawet pierwotniaki. Niemniej jednak stan emocjonalny człowieka wpływa na jego zdrowie.

To wyrażenie pojawiło się kilkaset lat temu. Przodkowie byli przekonani, że przyczyną wielu dolegliwości był właśnie zły nastrój, uczucia, stres. Oczywiście niektóre warunki są nadal związane z hipotermią, przyjmowaniem obcych środków, złym odżywianiem i środowiskiem. Niemniej jednak układ nerwowy osoby w stanie przeciążenia może wpływać na różne narządy i układy.

Niestabilne podłoże emocjonalne wpływa na układ trawienny, a zwłaszcza na żołądek. Podczas stresu zwiększa się produkcja soku żołądkowego, który agresywnie działa na błonę śluzową. W tym samym czasie pod wpływem impulsów nerwowych zmniejsza się dopływ krwi do ścian żołądka, jego funkcje ochronne są osłabione. Wynikiem tego stanu jest występowanie zmian wrzodziejących. Jest to sprawdzony mechanizm występowania wrzodów żołądka.

Gniew, irytacja, zły nastrój prowadzą do skurczu naczyń całego ciała. Zjawisku temu mogą towarzyszyć bóle głowy, nudności, a nawet wymioty. Przy przedłużającym się stresie, gdy skurcz naczyń krwionośnych staje się stabilny, występuje brak tlenu w tkankach i stawach.

Lekarze zidentyfikowali 2 typy osób cierpiących na różne choroby z powodu niestabilnego stanu emocjonalnego. Są to ludzie aktywni i pasywni. Pierwszy typ to ludzie, którzy muszą pokazać swoją reakcję, są bardzo towarzyscy. Jeśli ktoś tłumi emocje takich pacjentów, mogą im towarzyszyć migreny, skoki ciśnienia krwi, uduszenie, zaburzenia rytmu serca, zmiany w tarczycy. Rezultatem tego stanu jest pojawienie się chorób serca i naczyń krwionośnych.

Ludzie z pasywną reakcją trzymają wszystko w sobie. Są bardzo powściągliwi i nie towarzyscy. Jeśli ich negatywne emocje zostaną stłumione, prowadzi to do chorób układu oddechowego, w szczególności do astmy oskrzelowej, wrzodów żołądka, zaparć lub biegunki.

Aby utrzymać stabilny stan emocjonalny i fizyczny, warto pracować nad wzmocnieniem układu nerwowego. Konieczne jest uzyskanie wystarczającej ilości snu, prowadzenie aktywnego trybu życia, spacery w przyrodzie i przydatne są gry ze zwierzętami. Ogólnie rzecz biorąc, psychologowie zalecają zaprzyjaźnienie się z futrzastymi przyjaciółmi, już udowodniono, że gdy ktoś gładzi kota, znacznie się uspokaja. Jeśli zminimalizujesz stres i agresję w życiu, wiele chorób po prostu przeminie.