Zaburzenia psychiczne u dzieci

Wideo: Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży - co nauczyciel wiedzieć powinien 2024, Czerwiec

Choroba psychiczna u dzieci nie pojawia się bez powodu. Istnieje wiele czynników, które powodują rozwój zaburzeń psychicznych u dzieci. Predyspozycje genetyczne, upośledzony rozwój intelektualny, uraz i uszkodzenie mózgu, problemy rodzinne, konflikty - to nie jest cała lista przyczyn, które wpływają na rozwój chorób psychicznych.

Jeśli rodzice zauważą zmiany dziecka lub nietypowe objawy w zachowaniu, należy skonsultować się z neuropsychiatrą. Specjaliści zidentyfikowali typowe objawy zaburzeń psychicznych u dzieci, takie jak zwiększony niepokój, pojawienie się lęków i ruchy obsesyjne, często zmieniające się nastroje, przejawy agresji i całkowite lekceważenie zasad zachowania, niezrozumiałe ruchy, odchylenie w rozwoju myślenia i schizofrenia dziecięca. Eksperci zauważają, że rozpowszechnienie zaburzeń psychicznych u dzieci jest przede wszystkim opóźnieniem w rozwoju psycho-mowy (ZPR). Choroba ta wyraża się w opóźnionym rozwoju mowy i psychice dziecka, w opóźnieniu w tworzeniu aktywności poznawczej i niedojrzałości jednostki.

Powyższe objawy mogą charakteryzować określoną chorobę ZPR, a także mogą być objawem poważniejszej choroby psychicznej, takiej jak autyzm dziecięcy. Główną cechą wyróżniającą autyzm jest to, że takie dziecko odmawia kontaktu z otaczającymi go ludźmi, powściągliwie okazuje emocje i jest bardzo zamknięte. Choroby psychiczne obejmują nadpobudliwość u dzieci, upośledzenie umysłowe i schizofrenię.

Rodzice nie muszą bać się wizyt u psychiatry dziecięcego. Jeśli zwrócisz się do niego na czas, pozwoli to uniknąć poważnych zaburzeń psychicznych u dziecka i zapewni szansę na zdrowe życie.