Co to jest psychopatia?

Wideo: Jak rozpoznać PSYCHOPATĘ? 2024, Czerwiec

Psychopatia jest zaburzeniem osobowości psychicznej. W wyniku czego dochodzi do naruszenia charakteru i zachowania, odrzucenia norm społecznych.

Zaburzenia te pojawiają się od urodzenia lub we wczesnym dzieciństwie i trwają przez całe życie. W tym stanie cierpi sam człowiek i jego otoczenie. Psychopatię można zaobserwować w połączeniu z chorobą psychiczną i jako niezależne zaburzenie psychiczne.

Przyczyny rozwoju tego zaburzenia to: patologia ciąży, uraz, choroby zakaźne we wczesnym wieku, wpływające na mózg i układ nerwowy (zapalenie opon mózgowych, zapalenie mózgu), zatrucie, niewłaściwe wykształcenie.

Psychopatia objawia się nieadekwatnością reakcji na każdą powstającą sytuację, skrajnością doznań emocjonalnych (nieśmiałość, uraza, zemsta itp.). To zaburzenie psychiczne ma kilka rodzajów, takie jak asteniczny, psychasteniczny, paranoiczny, schizoidalny itp. Różnią się rodzajem reakcji, pobudliwością. Różnica polega także na tym, jak osoba tego typu toleruje aktywność fizyczną, jak szybko się męczy.

W remisji leczenie nie jest wymagane. W okresie zaostrzenia przeprowadzane są pomiary skutków społecznych i psychoterapeutycznych, leczenie medyczne. Leczenie jest przepisywane i podawane przez psychiatrę. Recepta na leki zależy od rodzaju psychopatii. Prognozy dotyczące leczenia tego stanu są korzystne.