Jak odstawić ludzi od alkoholu

Wideo: Co się stanie, gdy RZUCISZ ALKOHOL? 2024, Czerwiec

Co to jest alkoholizm? Niektórzy uważają to za chorobę, inni - wskaźnik rozwiązłości i słabej woli. Jeśli rozważymy ten poważny problem wyłącznie z punktu widzenia medycyny, alkoholizm jest z pewnością chorobą. Ponieważ produkty rozpadu alkoholu etylowego nie tylko naruszają metabolizm w ciele alkoholika, ale także powodują trwałe uzależnienie fizyczne i psychiczne. Jak odsadzić ludzi od tego uzależnienia?

Zrozumcie, że perswazji, apelu do sumienia, wyjaśnienia szkodliwych perspektyw, nadużyć, a nawet pobicia alkoholika nie da się wyleczyć! Oczywiście są wyjątki, ale są one bardzo rzadkie. Potrzebne jest pełne leczenie. Leczenie to rozpoczyna się od zakończenia picia.

Podejmij środki w celu stłumienia objawów odstawienia w tym samym czasie. Osiąga się to poprzez przyjmowanie specjalnych leków. Samoleczenie jest tutaj absolutnie niedopuszczalne, leki te powinny być przepisywane przez wykwalifikowanego narkologa: w przeciwnym razie stan pacjenta tylko się pogorszy.

Ponieważ ciało alkoholika jest przyzwyczajone do regularnego przyjmowania regularnych dawek alkoholu, gwałtowne odrzucenie alkoholu może wywołać zaostrzenie dowolnej choroby (lub całego „bukietu” chorób). Dlatego wraz z regularnym przyjmowaniem przepisanych leków stopniowo zmniejszaj spożycie alkoholu.

Koniecznie skonsultuj się z psychiatrą, ponieważ leczenie uzależnień należy łączyć z psychoterapią. Liczba sesji i ich czas trwania są ustalane indywidualnie, w zależności od ciężkości i stopnia zaniedbania choroby.

W niektórych przypadkach należy zastosować tak radykalny środek, jak kodowanie, to znaczy dożylne podanie substancji całkowicie niezgodnych z alkoholem w ciele pacjenta. Strach przed śmiercią jest bardzo silnym czynnikiem i czasami powstrzymuje alkoholika, jeśli wszystkie inne środki okazały się nieskuteczne.

Istnieje również metoda hipnotyczna A.G. Dowżenko, który polega na tym, że podczas sesji hipnotycznej pacjent zostaje zaszczepiony niechęcią do alkoholu. Co więcej, niektórym szczególnie sugerowanym ludziom można zaszczepić kategoryczne odrzucenie nie tylko smaku i zapachu alkoholu, ale nawet nazw napojów alkoholowych. Następnie przejdź do programu leczenia.

Aby uzyskać najlepszy efekt, połącz leczenie z pracą fizyczną na świeżym powietrzu. Ponieważ pomaga również oczyścić zatrute ciało.

Częściej mów osobie uzależnionej od alkoholu o godnych ubolewania przypadkach, ale pamiętaj, że musisz porozmawiać, gdy jest w zdrowym stanie. Pamiętaj, aby stworzyć spokojne otoczenie, ponieważ niektórzy ludzie po prostu szukają rozwiązania problemów w dawce alkoholu.