Jak reagować na chorobę bliskich

Jak reagować na chorobę bliskich

Każda osoba przynajmniej raz w życiu, ale zdarzyło się, że ukochana zachorowała. Pamiętaj o tym poczuciu beznadziejności, gdy zdasz sobie sprawę, że nic nie możesz zrobić, a wszystko zależy od lekarzy i samego pacjenta.

Dlaczego Pan wysyła choroby?

W tym trudnym momencie życia najważniejsze jest, aby nie zniechęcić się, ale myśleć. Nie, nie o tym, jak dobry jest człowiek i dlaczego takie testy są mu wysyłane. W końcu ilu ludzi żyje społecznie i tak ciężko, że nie choruje …

I zastanów się, dlaczego ta choroba pojawiła się w życiu ukochanej osoby. Według duchowieństwa choroba jest pierwszym wezwaniem od Pana, że ​​życie idzie nie tak i musi zostać naprawione. Jak Zacznij chodzić do świątyni, spowiadaj się i żałuj. Potem choroba ustępuje.

Należy zawsze pamiętać - w każdych okolicznościach, nawet gdy ziemia opuszcza się z żalu, że Bóg nie poddaje się próbom przekraczającym siłę prób. Gdy to zostanie do Ciebie wysłane, możesz to znieść. Wystarczy wyciągnąć właściwe wnioski.

Jak pomóc poważnie chorym?

Oczywiście jest to niezbędna właściwa opieka i uwaga, trzymane razem przez miłość. Często zdarza się, że chorzy stają się nastrojowi, potrzeba dużo cierpliwości, aby ich nie załamać i nie krzyczeć. To jest trudniejsze dla nich niż dla nas. Ale oprócz dbania o ciało, najważniejsze jest dbanie o duszę.

Każdy prawosławny wie, że pierwszą pomocą dla pacjenta jest modlitwa za niego. Szczery, z głębi duszy, łzawy. Modlitwa własnymi słowami, w domu lub w podróży. Pan nas słyszy wszędzie.

W modlitewniku są specjalne modlitwy za chorych. Istnieje również Kanon dla chorych, który czyta krewny lub dobry przyjaciel. Osobliwością tego kanonu jest to, że osoba, która czyta, składa ślub Panu, że coś spełni, jeśli pacjent wyzdrowieje. Na przykład przekaż określoną kwotę pieniędzy. Lub zlecić napisanie ikony lub wykonanie jakiegoś duchowego wyczynu. Ale konieczne będzie jego wykonanie.

Dobrą pomocą byłaby modlitwa w świątyni:

• warto zamówić czterdzieści na zdrowie. Ponadto dobrze jest zamówić kilka sroki w różnych świątyniach;

• czytanie Psałterza o zdrowiu pacjenta wzmocni go również duchowo;

• modlitwy są proste i uświęcone przez niektórych świętych, których dotyczą dolegliwości: uzdrowiciela Panteleimona, arcybiskupa Łukasza na Krymie, a także każdą ikonę Matki Bożej.

Udział osoby niezamężnej w sakramentach kościoła:

• w spowiedzi, w której duchowny uwalnia człowieka od grzechów;

• w Komunii Ciała i Krwi Chrystusa, która jest balsamem dla zranionej duszy oczyszczonej z grzechów. Ojca można zaprosić do domu, by przedstawił chorego, który sam nie może przyjść do świątyni. Krewni nie powinni nieśmiało zapraszać księdza. Naszym obowiązkiem jest dbać o duszę chorych;

• w zjednoczeniu, które jest najsilniejszym pomocnikiem po Komunii w pozbyciu się choroby.