Jak uspokoić pacjenta

Wideo: Jak najlepiej uspokoić pacjenta przed operacją? Kołysanką :) (Powrót Doktora Szczyta) 2024, Lipiec

Lekarze żartują: „Jeśli dana osoba chce żyć, medycyna jest bezsilna, jeśli dana osoba chce umrzeć, medycyna jest również bezsilna”. Ten żart zawiera wiele prawdy. Los chorego zależy od tego, jak chory odnosi się do własnej choroby.

Przeczytaj literaturę na temat choroby. Jeśli twoja ukochana ma straszną diagnozę, przestudiuj problem. Znajomość choroby, objawów, typowych i postępowych metod leczenia pozwoli ci odpowiednio nawigować w warunkach komunikacji z lekarzem. Ponadto opisy choroby często mogą zapewnić, że nie jest ona tak niebezpieczna, jak się wydaje.

Przetestuj przez kilku specjalistów. Im poważniejsza diagnoza, tym ważniejszy jest ten krok. Nawet najbardziej zaawansowany sprzęt medyczny może podawać niedokładne dane. Doświadczeni lekarze czasami się mylą. Musisz przynajmniej ustalić diagnozę przed wyborem leczenia. A oszczędzanie wysiłków lub pieniędzy na diagnostyce nie jest tego warte. Jeśli nie masz finansów, przejdź przez badania w wielu klinikach okręgowych, najważniejsze jest to, że liczba lekarzy, którzy postawili diagnozę, jest większa niż jeden.

Zwróć uwagę na pacjenta. Im poważniejsza diagnoza, tym więcej lęków przed śmiercią może go dręczyć. W tym momencie chory pogarsza pytania o byt. Musisz mu pomóc znaleźć odpowiedzi na nie. Ponadto poczucie wsparcia ze strony krewnych wielu chorych osób wzmacnia walkę z chorobą.

Uspokój się. Zdarza się, że krewni wykazują jeszcze większy niepokój niż sam pacjent. I zarażają go nerwowością. Jeśli tak się stanie w twojej sytuacji, uspokój się. Możesz iść do psychologa, skonsultować się z lekarzem bez obecności chorego krewnego. Poszukaj sposobów na kontrolowanie siebie, dopiero potem możesz uspokoić pacjenta.

Przydatna rada

Panika i histeria to naturalne reakcje na nieprzyjemne wieści o chorobie. Wybacz za nich, ale nie zanurzaj się zbyt głęboko w te stany. Poszukaj sposobów, aby wstać i iść dalej.