Psychosomatyka: objawy złego stanu zdrowia

Psychosomatyka: objawy złego stanu zdrowia

Wideo: Zaburzenia psychosomatyczne: objawy, przyczyny oraz leczenie - psychoterapeutka Joanna Sekuła 2024, Czerwiec

Ostatnio coraz więcej lekarzy twierdzi, że większość chorób pacjentów, którzy się do nich odnoszą, nie ma organicznej gleby pod nimi, to znaczy, że zaburzenia ciała występują z powodu nieprawidłowego działania układu nerwowego.

W rytmie współczesnego miasta ludzie podlegają ciągłemu stresowi, załamaniom nerwowym, aw konsekwencji depresji. Stąd ciągłe bóle głowy, choroby przewodu pokarmowego, osteochondroza, nerwica i inne choroby, które są coraz bardziej podatne na młodych ludzi z ruchomą psychiką.

Psychosomatyka jako odbicie choroby

Z pomocą lekarzy i pacjentów pojawia się termin „psychosomatyka”, który oznacza duszę i ciało. W końcu, jeśli dusza boli, to odbija się to na ciele. Jeśli ciało boli, musisz poszukać problemu w duszy. Doradza więc zarówno alternatywną, jak i nowoczesną medycynę.

Ta terminologia jest używana do objawowego opisu stanu fizycznego w przypadku zaburzenia układu nerwowego. Kiedy taka awaria występuje w ciele, osoba staje się bezbronna i bardzo podejrzliwa. Zaczyna pukać w skroniach, ma zaburzenia snu, apetyt, ogólny letarg i senność. Ponadto można zaobserwować wysypki skórne, częste przeziębienia, migreny, bóle stawów, nieprzyjemne odczucia ucisku w splocie słonecznym, bóle serca, nadciśnienie, drżenie (drżenie mięśni), ogólne złe samopoczucie i niewydolność trawienna. Wszystko to jest psychosomatyka, a nie ludzkie organizmy, to znaczy wszystko to eliminuje się poprzez odpowiednie leczenie układu nerwowego i przywrócenie równowagi życiowej.

Autodiagnoza

Aby ustalić, że należy zwracać uwagę na swoje zdrowie, nie jest konieczne konsultowanie się z lekarzem.

Jeśli dręczą Cię koszmary senne lub bezsenność, jest to pierwsza oznaka początku choroby psychosomatycznej. Następującymi objawami zaburzeń psychosomatycznych są częste lub uporczywe bóle głowy, drżenie kończyn, podwyższone ciśnienie krwi, ból szyi, pleców, nóg, rąk i stawów, pukanie do skroni, uczucie guzka w gardle i ucisk.

Zwróć uwagę na skórę. Chorobom nerwowym często towarzyszą alergie, wysypki skórne, porosty, grzyby często wpływają na paznokcie. Brak apetytu, nudności, niestrawność, ból trzustki, wątroby i niestrawność są również stałymi towarzyszami niewydolności układu nerwowego. Jeśli znajdziesz powyższe objawy, należy natychmiast skonsultować się z lekarzem, aby zalecił odpowiednie leczenie.

Problem z układami psychosomatycznymi, takimi jak ludzkie ciało, polega na tym, że potrafią się zniszczyć. Zaburzenia nerwowe mogą prowadzić do bardzo specyficznych chorób, takich jak przepuklina międzykręgowa, nerwica, nadciśnienie, udar, zawał serca, zaburzenia psychiczne.