Dlaczego występuje nerwowy tik?

Wideo: Tiki – leczyć czy nie leczyć? - medśniadania 2024, Może

Kleszcz nerwowy jest chorobą spowodowaną nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Jest to mimowolne drganie części ciała. W większości przypadków jest to wynikiem intensywnego stresu psychicznego.

Niestety ta choroba jest nieuleczalna. Są okresy remisji, kiedy pacjent praktycznie nie odczuwa tiku, i okresy zaostrzenia, kiedy choroba powraca.

Zwykle zaburzenie to objawia się w wieku dojrzewania poniżej 18 lat. Nerwowy tik może objawiać się na różne sposoby. W niektórych przypadkach możemy mówić o pojawieniu się zespołu Tourette'a, który jest całym kompleksem złożonych tyknięć, którym towarzyszą różne dźwięki i dziwne dźwięki.

Ludzie, którzy cierpią na tę dolegliwość, twierdzą, że z początku powstaje napięcie w ciele, które mimowolnie uzyskuje się w taki sposób. Dlaczego występuje zaburzenie takie jak nerwowy tik:

- wynik narażenia na infekcję;

- reakcja na spożycie substancji psychotropowych w dzieciństwie;

- wielki stres emocjonalny i psychiczny.

Często nerwowy tik występuje u nastolatków, którzy mają władczych rodziców. Ciągle czują, że są obserwowani, boją się popełnić błąd, denerwują lub gniewają się na nich. W wieku dorosłym choroba może być komplikowana przez ciężką depresję i obsceniczne zachowania. Leczenie odbywa się zarówno medycznie, jak i poprzez pracę z psychologiem.