Schizofrenia: choroba lub mit

Wideo: Seksualność schizofreników - dr Magdalena Nowicka 2024, Może

Nikt nie wie dokładnie, jak wygląda świat i wszyscy widzą to na swój sposób, więc to, co widzą ludzie ze schizofrenią, może okazać się rzeczywistością. Nikt nie może powiedzieć z pewnością, że świat, który widzi na co dzień, jest rzeczywistością.

Na świecie zarejestrowanych jest około miliona pacjentów ze zdiagnozowaną schizofrenią. Co to jest i czy naprawdę istnieje?

Oficjalnie schizofrenia jest chorobą psychiczną spowodowaną zaburzeniami mózgu, której towarzyszą halucynacje słuchowe, dotykowe i / lub wzrokowe, bezsenność i rozkład osobowości. Próbowali leczyć schizofrenię na różne sposoby, aż do umieszczenia pacjenta na krześle elektrycznym w celu wywołania drgawek, co zdaniem lekarzy miało korzystny wpływ na leczenie pacjenta. Ponadto używali różnych tabletek nasennych i leków o właściwościach uspokajających, które często uzależniały.

Jednak ani jeden psycholog, ani jeden naukowiec do dziś nie jest w stanie ustalić dokładnych przyczyn i charakteru tej choroby. To daje powód do myślenia.

Każdy pacjent ze schizofrenią ma niestandardowe myślenie, które w połowie przypadków daje impuls do rozwoju osoby kreatywnej. Schizofrenicy są zwykle zamknięci i osadzeni w swoim wewnętrznym świecie.

Być może są to wybrani, którzy mają okazję zobaczyć, czego nie zauważa pozostałe 99% światowej populacji.